TravelBird en Telefacts

Enkele dagen terug liep een interessante documentaire op Telefacts. Over het prijsverschil wanneer je boekt bij een reisbureau/touroperator of via het internet. Met een glansrol voor Bart Lapers van TravelMagic.

Over de discussie zelf kan ik alleen maar het volgende zeggen. Online boeken zal altijd goedkoper zijn, zeker als je niet in pakketten boekt. Aggregators en zo gebruiken. Maar ik begrijp evenzeer de mensen die via een operator boeken. Moet je het allemaal niet zelf uitzoeken, heb je een aanspreekpunt in geval van problemen en kan je genieten van de gezelligheid van een reisbureau. Enige tip die ik kan meegeven: zoek op voorhand toch naar prijzen op het internet bij concurrenten en zo. Sta je iets sterker bij het onderhandelen. En reisbureau’s en touroperators kan ik alleen maar aanraden van de digitale boot niet te missen. Innoveren zult gij!

TravelBird

Maar ook TravelBird kwam aan bod. Veel vragen in mijn mailbox dus even kort schetsen wat die mensen juist doen.

TravelBird is een online platform waarop je dagelijks zes aanbiedingen krijgt. Heel diverse trouwens. Van wellness tot skireis en citytrips in Belgische steden. Daaronder nog een selectie uit enkele citytrips en enkele thematische reizen. Zonvakanties, trips voor Valentijn, … En telkens met een hele hoop korting en info per bestemming.

Ze richten zich vooral op mensen die er nog niet uit zijn waar ze naartoe willen. De suggestie staat dus centraal. Maar anders dan gewoon ergens online boeken, geven zij wel de garanties van een analoog reisbureau. Een klantendienst, veilig betalen en de nodige certificaten.

Zou ik het gebruiken? Misschien. Hoewel de reizen voor mij allemaal nog wat gekker of avontuurlijker mogen zijn. Maar ik snap wel waarom deze site gigantisch populair aan het worden is. Een mooi overzicht van bestemmingen inclusief kortingen, gebruiksvriendelijke website en bron van inspiratie. 

nielvanherck:

View Comments (2)

  • De site van travelbird.be is na de uitzending een uurtje uit de lucht gegaan, doordat ze niet op de hoogte waren van het item en de drukte niet aankonden... ;-)

    (PS: nu had ik toch een travelbird affiliatelinkje verwacht. ;-) )

  • Goedkoop ja en je bent snel verleid maar oppassen geblazen want als je iets aan de hand hebt en iets wil aanpassen ver voor vertrek, dan lukt dit niet. Tegenstrijdige telefonische antwoorden van medewerkers, de één al wat vriendelijker dan de andere maar geen antwoord via mail. Oppassen is de boodschap hoor !!!
    We zijn nog niet vertrokken dus ik hou mijn hart al vast....

Related Post